XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2017. május 5., péntek

Május 18.



Jn 15,9-11                          (Maradjatok meg szeretetemben)
Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök.

A mai idézetben arra kér minket Jézus, hogy maradjunk meg szeretetében. Hol szeretünk tartózkodni? Ott, ahol jól érezzük magunkat. A gyerekek estefelé csak nagyon nehézen hagyják abba a játékot és mennek aludni. Egy jó nyaralás végén szívesen tovább is ott maradnánk és nem akarjuk, hogy újra dolgozni kelljen menni. Ha Jézus szeretete számunkra olyan jó dolgot jelentene, kétségtelenül szívesen maradnánk ott. Ha még sem élünk mindig Jézus szeretetében, kérdezzük meg magunkat, miért nem. Jézus mondja, hogy az irántunk való szeretete azonos az Atya iránt való szeretetével. „Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket”. Abból fakad szeretete, hogy Jézus az Atya szeretetében él – akkor is és most is. Újra figyelmeztet arra, hogy nem maradhatunk szeretetében, ha nem aszerint élünk, amit mondott, amit kért tőlünk. Ha igyekszünk megtartani szavát, mert tudjuk, ki mondta és miért mondta, biztosra vehetjük azt, hogy szeretetében éljünk. Fontos azonban tudatosítanunk, hogy Jézus nem csak akkor szeret minket, ha megtartjuk parancsait. Nem, ő már előbb szeretett minket, válaszunktól függetlenül szeret minket. Részünkről pedig el kell fogadnunk. Az, hogy megmaradunk szeretetében, mindig egy új döntést jelent. Döntsünk ma újra Jézus szeretete mellett.
Feladat a mai napra:  Magammal  viszem Jézusnak egy szavát.