XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2021. október 22., péntek

Október 22.

 Jn 15,9-13         (Ahogy engem szeretett az Atya, úgy szerettelek)

Ahogy engem szeretett az Atya, úgy szerettelek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha parancsaimat megtartjátok, megmaradtok szeretetemben, mint ahogy én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Azért mondtam nektek ezeket, hogy az én örömöm bennetek legyen, és örömötök teljes legyen. Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, ahogy én szerettelek titeket. Nagyobb szeretete senkinek sincs annál, mint ha valaki életét adja barátaiért.

 

Jézus szavaival és tetteivel mutatta meg az Atyaisten szeretetét. Sőt, mivel ő maga az Ige, egész életével kifejezi az Atya szeretetét. Egy híres teológus, Karl Rahner ezt így fogalmazta meg: „A megtestesült Fiában Isten kinyilvánította a legszebb Igéjét. És azt jelenti: Szeretlek, világ! Szeretlek, ember!” Azért minden evangéliumi mondat valamilyen módon beszél Istennek erről a szeretetéről, arról, hogy Isten, élő Igéje által szeret minket. Kiváltképpen János evangéliumban találjuk meg, ahol Jézus kifejezetten Isten irántunk való szeretetéről beszél. „Ahogy engem szeretett az Atya, úgy szerettelek én is titeket.” Ezzel Jézus azt is kifejezi, hogy szeretete irántuk olyan, mint az Atyáé. A másik pedig, ahogyan Jézus bebizonyította irántunk való legnagyobb szeretetét: életét adta értünk, az ő barátaiért.  Nagyobb szeretete senkinek sincs annál, mint ha valaki életét adja barátaiért. Talán egy élet sem elég arra, hogy megértsük, felfogjuk - nemcsak az eszünkkel, hanem a szívünkkel is - ezt a hatalmas szeretetet. Kérjük Jézust, hogy segítsen minket abban, hogy ma újra megízlelhessük nagy szeretetét.

Feladat a mai napra: „Szeressétek egymást, ahogy én szerettelek titeket” - Engedem, hogy Jézus rajtam keresztül fejezze ki szeretetének gesztusát egy konkrét embertársamnak.