XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. január 30., csütörtök

Január 30.

Mt 11,25-30   (Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem)
Abban az időben Jézus ezeket mondta: „Dicsőítelek, Atyám, ég és föld Ura, hogy az okosak és a bölcsek elől elrejtetted ezeket és a kicsinyeknek kinyilatkoztattad. Igen, Atyám, így tetszett neked. Atyám mindent átadott nekem, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya, s az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és az, akinek a Fiú kinyilatkoztatja. Gyertek hozzám mindnyájan, akik elfáradtatok, s akik terhet hordoztok – én megkönnyítlek titeket. Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű, s megtaláljátok lelketek nyugalmát. Az én igám édes, és az én terhem könnyű.”

A mai evangéliumi szakasz két részből áll, amely sokszor nem együtt, hanem külön szoktak olvasni. Figyeljünk mind két részére, és annak összefüggésére. Milyen Jézussal találkozom itt? Mit mutat meg magáról és mit mond rólam, ill. az emberről? Máté evangéliumában csak két helyen találjuk meg, hogy Jézus az Atyához beszél, itt és amikor a Getszemáni kértben imádkozik. Itt úgy kezdi imáját: „Dicsőítelek, Atyám, ég és föld Ura …”. Jézus engedi, hogy halljuk imádságát, hogyan és miről beszél az Atyával. Bár az Atyával való kapcsolat, együttlét átszövi Jézus egész életét, mégis ritkán láthatjuk Jézust, amint az Atyával beszél. Inkább az Atyáról szokott beszélni. Amikor ma az imádkozó Jézust szemlélem, láthatom, hogy ő maga is rácsodálkozik az Atya cselekvésére: „az okosak és a bölcsek elől elrejtetted ezeket és a kicsinyeknek kinyilatkoztattad.” Nem kérdezi, hogy „miert?” Belenyugszik, és ténynek veszi, hogy ez az Isten tetszése: „Igen, Atyám, így tetszett neked.” Akkor kinyilvánítja öntudatát, hogy ő a Fiú, és az Atya mindent átadott neki, és hogy senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya, s az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és az, akinek a Fiú kinyilatkoztatja. Ebből a mely önismeretből meghívja mindenkit hozzá: „Gyertek hozzám mindnyájan”. Te, aki kicsiny vagy és alázatos szívű, hadd nyilatkoztassam ki magam neked! Hadd vezesselek be lényem legmélyebb titkaiba:
mert szelíd vagyok és alázatos szívű, s megtaláljátok lelketek nyugalmát. Az én igám édes, és az én terhem könnyű. Szemlélhetem és ízlelgethetem Jézus szavait. Mit mond nekem önmagáról? És mit mond nekem saját lényemről? Hiszen, ha Jézusra tekintek, mintegy tükörbe tekintek, és megláthatom lényem valódi mélységét. Kérhetem ma tőle a kegyelmet, hogy olyan kicsiny tudjak lenni, hogy kinyilatkoztassa nekem szíve titkait. 
Feladat a mai napra: Ma keresem a lehetőséget, hogy az Oltáriszentségben lévő Jézussal időt töltsek.