XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. február 18., kedd

Február 18.

Jn 15,1-11(Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek)
Én vagyok az igazi szőlőtő, s Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt, lemetsz rólam, azt pedig, amely terem, megtisztítja, hogy még többet teremjen. Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok. Amint a szőlővessző nem teremhet maga, csak ha a szőlőtőn marad, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek. Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, ha elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elég. Ha bennem maradtok, és tanításom is bennetek marad, akkor bármit akartok, kérjetek, és megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám, hogy bő termést hoztok, és a tanítványaim lesztek. Amint engem szeret az Atya, úgy szeretlek én is titeket. Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében. Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek is, és teljes legyen az örömötök.
Az Eucharisztiában szemlélhetjük ma Jézust, aki magát a szőlőtőhöz hasonlítja. Ő az az erős tő, akinek gyökere mélyen a Szentlélekben gyökerezik. Az Atya a szőlőműves. Teljesen az Atya kezére bízva él, hogy bőséges gyümölcsöt teremjen. Bennünket pedig a szőlővesszőhöz hasonlít, ami a szőlőtőn van. Egymagában egy szőlővessző semmit sem tehet. A tő nélkül nem tud sem megfelelően táplálkozni, sem gyümölcsöt teremni. Valójában a tő az, amely felviszi a megfelelő nedvességet és tápanyagokat a vesszőbe, és lehetővé teszi a gyümölcsök termését. Az oltáriszentségben láthatjuk a táplálékot, ami maga Jézus. Ő nem csak tő, hanem táplálékká is válik számunkra, hogy biztosítsa számunkra a gyümölcsöző életet. Milyen nyomatékosan mondja Jézus: Maradjatok hát bennem, s akkor én is bennetek maradok. Amint a szőlővessző nem teremhet maga, csak ha a szőlőtőn marad, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, s én benne, az bő termést hoz. Hisz nélkülem semmit sem tehettek. Mennyire vágyik a mi Vele való együttműködésünkre. De hogyan tudunk legjobban benne maradni és együttműködni Vele? Jézus elárulja nekünk: Maradjatok meg szeretetemben. Ha teljesítitek parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, amint én is megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok szeretetében. A szeretetre való törekvés, a szeretetben való megmaradás a biztos útja a Szentháromság minden tagjával való közösség megmaradására. Ha szeretek és a szeretetben gondolkodom, akkor Isten szerint cselekszem és gondolkodom. És Jézus ígéri nekünk, hogy örömünk akkor teljes lesz.
Feladat a mai napra: Ma arra törekszem, hogy szeretettel forduljak az emberek iránt, akikkel találkozom.