XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2017. február 1., szerda

Február 1.



Zsolt 2,7                   („A Fiam vagy, ma adtam neked életet…)
Az Úr végzését hirdetem; Ő így szólt hozzám: „A Fiam vagy, ma adtam neked életet…“

Isten fiának lenni, és ráébredni, hogy maga Isten azt mondja nekünk: „A Fiam vagy, ma adtam neked életet.” Azt hiszem, bármelyik apa vagy anya büszke a gyerekére, hisz ő tőlük született, épp ezért csak azt tudják neki mondani, hogy „Fiam!” vagy „Lányom!”, magukhoz ölelik, és odaszentelik neki magukat. Ha ez megtörténhet az emberi szinten, még inkább működnie kell Isten, a mi Atyánk esetében.
Egyszer Venezuelában egy apostoli találkozón vettünk részt, ahol arról hallgathattunk beszédet, hogy „az életünk Istentől, az Atyától van”. Majd csoportokba rendeződtünk, és az egyik férfi a következőt mesélte el: „Családapa vagyok, és depresszióban szenvedek, de apám segítségére mindig számíthattam, és ő adott erőt, hogy küzdjek, és bevegyem a gyógyszereimet, stb, csakhogy ez a fajta motiváltság nem tartott soká, újra és újra visszaestem a depresszióba. Azt mondtam magamban: ’Bárcsak Isten lenne az apám, hogy megadja nekem azt az erőt, amire szükségem van!’ Most viszont, ahogy egyre közelebb kerülök Istenhez, rájövök, hogy ő nem csupán Isten, hanem az Atyám is! Így benne mélyebb okokat és motivációkat is találok az élethez.”
Az Isten gyermekei vagyunk tehát, és úgy élhetjük az életünket, hogy tudjuk, hogy nem vagyunk árvák, hanem van Atyánk, aki gondoskodik rólunk. Emiatt teljes bizonyossággal fordulhatunk hozzá kéréseinkkel, hisz tudjuk, hogy ő meg fogja adni nekünk, amire szükségünk van, vagy ami számunkra a legmegfelelőbb.
Feladat a mai napra: Tudatában vagy annak, hogy van melletted egy Atya, akiben megbízhatsz? Milyen a kapcsolatod vele? Úgy éled az életed, mintha az ő gyermeke lennél? Ha igen, miért? Ha nem, miért?