XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2017. május 19., péntek

Május 19.



Jn 15,12-17                       (Barátaimnak mondalak benneteket)
Az az én parancsom, hogy szeressétek egymást, amint én szerettelek benneteket. Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért. Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok. Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt. Akkor mindent megad nektek az Atya, amit a nevemben kértek tőle. Ezt a parancsot adom nektek: szeressétek egymást!

Jézus barátainak nevezi tanítványait, és éppúgy minket is. Ki egy barát? Ebben a részben három jellemzőjét találhatjuk a barátnak: az, aki igazan szereti barátait és kész arra, hogy életét adja értük; az, aki megoszt barátaival mindent és az, aki hozzásegít barátainak ahhoz, hogy kihozzák életükből a legjobbat. Jézus már bebizonyította nekünk, hogy a barátai vagyunk. Nem mondja, „a barátotok vagyok”. Miért? Mi a különbség? Talán el kell gondolkodnunk a barátról való elképzeléseinkről. Ha valakinek azt mondjuk, „a barátom vagy”, azt kívánjuk a másiktól, hogy megmutassa nekünk, hogy a barátunk, ahelyett, hogy mi megmutatnánk meg neki iránta való barátságunkat. Jézus azért nem mondja, „a barátotok vagyok”, mert ez nem tőle hanem tőlünk függ, hanem az iránta való döntésünktől. Egy barátság két ember között zajlik, hogy kinek ki a barátja, azt mindenki személyesen bizonyítja. Mi mondhatjuk, hogy Jézus barátai vagyunk, mert Jézus már bizonyította irántunk való barátságát. Jó lenne, hogy mi is mondhatnánk neki „Jézus, a barátom vagy” és konkrét tettekkel fejeznénk ki iránta való szeretetünket. Mennyire fontos vagy nekünk, Jézus? Szeretnénk, mindent veled megosztani, hogy ne legyenek titkok köztünk, szeretnénk, hogy a mindennapi apró dolgokban, mi is tudnánk érted adni életünket. Mivel te már megmutattad nekünk, mit jelent barátnak lenni, segíts, hogy mi is tudjunk téged utánozni.
Feladat a mai napra: Valamivel kifejezem Jézusnak, hogy szeretem őt és hogy a barátom.