XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2017. június 22., csütörtök

Június 22.



Lk 5, 27-28                        (Kövess engem!)
Ezek után kiment, s meglátott egy Lévi nevű vámost, amint a vámnál ült. Felszólította: „Kövess engem!” Az felállt, és mindenét otthagyva követte őt.

Talán kicsit meglepő számunkra ez a történet: Jézus, miután kiment a házból, ahol előbb még gyógyított, meglátott egy Lévi nevű vámost, amint a vámnál ült. Felszólította: „Kövess engem!” Kicsit tanácstalanul hagy minket ez a spontaneitás: már korábbról ismerték egymást? Mi indította Lévit arra, hogy egyszerűen visszahagyjon mindent, és kövesse őt? Nem volt neki családja? Milyen fajta találkozás lehetett, hogy ilyen spontán és határozottan hozzon egy életre szóló döntést? De tegyünk fel magunknak egy kérdést: Ha én lennék hasonló helyzetben, és Jézus oda jönne hozzám, és azt mondaná nekem: „Kövess engem!” akkor mi indítana engemet arra, hogy felkeljek és mindenemet visszahagyva, kövessem őt? Talán csak így érthetjük meg Lévit is. Biztos, hogy nem csak kíváncsiságból vagy unatkozásból tette. Amikor Isten hívja az embert nagyon egyértelmű és meggyőző a felszólítása. És mélyen megértem, hogy Istennek van igaza. Léviben látszik a bizalom gyönyörű kifejezése. Csak az tud így válaszolni Jézus hívására, aki megbízik benne.
Feladat a mai napra:  Kérjük ma Jézustól, hogy erősítse meg belé vetett bizalmamat.