XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2015. február 28., szombat

Nagyböjti hétköznapi lelkigyakorlat: 7. nap



Napi elmélkedéshez:       Jn 7,37-39

Az ünnep utolsó, nagy napján Jézus a templomban volt és fennhangon hirdette: „Aki szomjazik, jöjjön hozzám és igyék, aki hisz bennem: belsejéből az Írás szava szerint élő víz folyói fakadnak.” Ezt a Lélekről mondta, amelyben a benne hívők részesülnek.


A mai nap az ismétlés napja. Nem választottunk ki külön szentírási idézetet, hogy teret adjunk arra, hogy azt az idézetet és elmélkedést vehessük elő, ami a leginkább megérintett, vagy ami kimaradt, vagy amihez még egyszer vissza szeretnénk térni.


Imádságunk után pedig szánjunk pár percet arra, hogy reflektáljunk egész hetünkre, így készülve a beszélgetésre.
·        Milyen kép jut most az eszembe, ha visszatekintek a hetemre? Mit éltem meg?
·        Melyik szentírási idézet, vagy történés, találkozás érintett meg leginkább? Milyen módon kapcsolódott az ahhoz, amit élek?
·        Hol és hogyan tapasztaltam Isten jelenlétét, vezetését? Tudtam-e engedni, hogy vezessen?
·        Mi volt számomra nehéz? Mivel birkózom még?
·        Milyen módon tudtam jelen lenni az imában?  Sikerült-e kialakítanom egy imaritmust, gyakorolnom magam a fegyelmezettségben, az imádságban? Hogyan hatott ez a mindennapi életemre?
·        Mit ismertem fel Istenről és önmagamról?
·        Mit kértem és kaptam az Istentől? Mire szeretnék visszatérni?


Feladat a mai napra: Felkészülök a megosztására. Felírom magamnak a számomra legfontosabb felismeréseket, képet, mondanivalót.
--- A lap hátsó oldalát felhasználhatjuk feljegyzéseknek! ---
Este: Visszatekintés a napra: Hálát adok mindazért a kegyelemért, Isten ajándékáért, amiben részesülhettem az első héten. Kérem a Szentlélek segítségét, hogy holnap hűséggel folytatni tudjam a lelkigyakorlat 2. hetét. Ő formáljon, vezessen továbbra tetszése szerint. Lezárom napomat a Miatyánk lassú, tudatos elimádkozásával.