XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. március 16., hétfő

Március16

Mt 28,16-20(Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket!)
A tizenegy tanítvány elment Galileába, arra a hegyre, ahova Jézus rendelte őket. Amint meglátták, leborultak előtte, bár néhányan kételkedtek. Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: „Én kaptam minden hatalmat égen és földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.”
A mai idézeten megláthatunk küldetésük újabb mozzanatát. Az Oltáriszentségben megjelenik számunkra az a feltámadt Jézus, aki Galileában a hegyen megjelent tanítványainak. Érdekes megfigyelni, hogy ott is voltak a tanítványok között, akik leborultak előtte és akik még kételkedtek. És Jézusnak ez belefér. Nem várta el tőlük, hogy mindenki tökéletes meggyőződéssel legyen jelen. Így mi is megnyugodhatunk Jézus előtt. Ő annak örül, hogy ott vagyok. És aztán mindenkinek mondja: „Én kaptam minden hatalmat égen és földön.”  Milyen jó abból kiindulni, hogy Jézusé minden hatalom az égben és a földön. Ebből azt következtethetjük, ha az Eucharisztiával táplálkozva élünk, nem kell küldetésünk beteljesítésben attól félnünk, hogy saját gyöngeségeink legyőznek majd minket. Jézusé minden hatalom. Fölöttem is, küldetésem célba érése fölött is. Ha valóban hisszük, hogy Jézust magunkhoz vettük az Oltáriszentségben, akkor már nem kell attól félnünk, hogy kudarcot vallunk, hanem csak biztosítanunk kell Jézusnak a lehetőséget, hogy kibontakozzon bennünk. És Jézusnak egy nagy feladatot bíz ránk: Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.” Felmerülhet bennünk a kérdés: Hát, hogy kell tanítványaivá tenni mind a népeket? Nézzük Jézus példáját! Mi is elsősorban saját életünk példájával fogunk meggyőzni másokat, ha sugárzik rólunk Jézus hitelessége, szeretete és jelenléte! Aztán nézzük, hogy Jézus hogyan szólította meg tanítványait? Annyit mondott nekik: „Kövessetek engem!” Kell némi bátorság, hogy meghívjuk a másik embert Jézus megismerésére és követésére. Lehet, hogy néha túl nagy tekintettel vagyunk mások iránt, és nem merjük őket megkérdezni, hogy szívesen megismerkednének-e Jézussal. De lehet, hogy néha csak a mi belső kételkedésünk és tépelődésünk gátol meg ebben, amikor még hiányzik belőlünk a megfelelő meggyőződés, hogy Jézust tényleg érdemes minden embernek megismernie. 
Feladat a mai napra: Kérjük ma a Szentlélektől kételyeink feloszlását és a belső erő kegyelmét.