XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2014. december 13., szombat

December 13.



Napi elmélkedéshez:       Lk 1,45; ismétlés

Boldog, aki elhitte, hogy beteljesedik mindaz, amit az Úr mondott neki.
A mai nap az ismétlés napja. Nem választottunk ki külön szentírási idézetet, hogy teret adjunk arra, hogy azt az idézetet és elmélkedést vehessük elő, ami a leginkább megérintett, vagy ami kimaradt, vagy amit még jobban el szeretnék mélyíteni.







Imádságunk után pedig szánjunk pár percet arra, hogy reflektáljunk egész hetünkre, így készülve a beszélgetésre.
·        Milyen kép jut most az eszembe, ha visszatekintek a hetemre? Mit éltem meg?
·        Melyik szentírási idézet, vagy történés, találkozás érintett meg leginkább? Milyen módon kapcsolódott az ahhoz, amit élek?
·        Hol és hogyan tapasztaltam Isten jelenlétét, vezetését? Tudtam-e engedni, hogy vezessen?
·        Mi volt számomra nehéz? Mivel birkózom még? 
·        Milyen módon tudtam jelen lenni az imában? Sikerült-e gyakorolnom magam a fegyelmezettségben, az imádságban? Hogyan hatott ez a mindennapi életemre?
·        Mit ismertem fel Istenről és önmagamról?
·        Mit kértem és kaptam az Istentől? Mire szeretnék visszatérni?






Feladat a mai napra: Azzal a feladattal maradok, amit most a legfontosabbnak érzek ebből a hétből.

Este: Visszatekintés a napra: Áttekintem a napomat. Milyen találkozások adódtak? Hogyan lépett felém Isten? Miben éreztem jelenlétét? Hol éreztem magam megajándékozva? Volt-e olyan találkozás, ami nem sikerült jól? Mi történt? Esetleg hol hibáztam, vagy hol hibázott az, akivel együtt voltam? Mit szeretnék holnap jobban csinálni? Kérem a Szentlélek megvilágosító kegyelmét. Lezárom napomat hálaadással.