XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2016. október 7., péntek

Október 7.



Jób 38, 1-12a.18. 40,8.9 (ha megfeledkezünk a mindenható és teremtő Istenről a végén magunkat tesszük az Úr helyére)
1Ekkor az Úr felelt Jóbnak a viharból, és így szólt: 2Világraszóló tervemet ki homályosítja el oly szavakkal, amelyekből hiányzik a tudás? 3Nosza, övezd föl, mint a hős, a derekadat! Kérdezni szeretnélek, világosíts fel! 4Mikor a földet alkottam, hol voltál? Mondd csak meg, ha egyszer oly nagy a bölcsességed! 5Ki határozta meg méretét? Hisz tudod! És ki feszített ki rá mérőzsinórt? 6Mibe eresztették sarokpilléreit, és a szegletkövét ki illesztette be, 7amikor ujjongtak a hajnalcsillagok, s amikor lelkendeztek az Isten fiai? 8Ki zárta el kettős kapuval a tengert, amikor felszökellt az anyaölből, 9s ruhául megalkottam neki a felhőket, és bepólyáztam a felhők homályába, 10amikor meghúztam a határvonalat számára, és gátat építettem, meg kettős kapukat? 11Mondtam neki: „Eddig jöhetsz, de tovább nem! Ezen a helyen törjön meg hullámaid gőgje!” 12Adtál életedben parancsot reggelnek?... 18Fel tudod fogni a föld egész terjedelmét, valld csak meg őszintén, érted-e teljesen?
8Semmivé akarod tenni igazamat, el akarsz ítélni, hogy igazad legyen? 9Van-e karod olyan, mint Istennek?

„Nem képviselhetünk olyan lelkiséget, amely megfeledkezik a mindenható és teremtő Istenről. Ha így cselekszünk, a végén a világ más hatalmait fogjuk imádni, vagy magunkat tesszük az Úr helyére, és azt gondoljuk, hogy korlátokat nem ismerve lábbal taposhatjuk az általa teremtett valóságot. A legjobb módja annak, hogy az emberi lény helyét tisztázzuk, és véget vessünk azon követelésének, hogy a föld abszolút uralkodója legyen, ha ismét felmutatjuk a teremtő Atyának, a világ egyetlen birtokosának alakját. Különben az ember mindig hajlamos lesz arra, hogy saját törvényeit és érdekeit erőltesse a valóságra.” (Ferenc pápa Áldott légy kezdetű enciklikája, a közös otthon gondozásáról 75)
Feladat a mai napra:8Semmivé akarod tenni igazamat, el akarsz ítélni, hogy igazad legyen?” Megvizsgálom az Istennel való kapcsolatomat: vannak-e olyan területek, ahol azt keresem, hogy inkább nekem legyen igazam? Ahol szeretnék én az uralkodó lenni?