XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2015. szeptember 1., kedd

Szeptember 1.



Én 5,2-6                              (vegyem fel újra?)
Aludtam, de szívem ébren volt. Hallga! Szerelmem kopog és azt mondja: Nyisd ki az ajtót, húgocskám, kedvesem, galambom, gyöngyöm! Mert a fejemet belepte a harmat, az éjszaka párája a fürtjeimet. (A menyasszony:) Már levetettem a ruhám, hogy vegyem fel újra? Lábamat megmostam, s most beszennyezzem? Kedvesem benyújtotta kezét a nyíláson, erre megremegett a bensőm. Fölkeltem, hogy (ajtót) nyissak kedvesemnek. Kezemről, ujjamról mirha csepegett, rá a zárnak reteszére. Ajtót nyitottam szerelmemnek, de már nem volt ott, eltűnt valahova. Majd elalélt a lelkem, hogy így elszaladt, kutattam utána, de sehol nem találtam, kiabáltam is, de nem adott választ.

Az Énekek éneke könyvében találunk egy olyan sorozatot, amely a vőlegény és menyasszony kölcsönös szerelmi énekéből áll. Kettőjük kapcsolatáról beszél, ahol hol együtt vannak, hol elválnak, hol keresik, hol megtalálják egymást. Látjuk ebben a mai idézetben is, hogy kapcsolatuk nem állandó, lineáris, hanem változásokon megy keresztül. És ez érvényes minden kapcsolatra, legyen az emberi kapcsolat vagy az Istennel való kapcsolat. És bár lehetne mindkettőre vonatkoztatni, ma maradjunk inkább az emberi párkapcsolatnál. A házaspár kapcsolatában a kölcsönös szeretetet ápolni kell, odafigyelve minden apró kis dologra is. Bár megvan a szeretet érzése, ahhoz, hogy valódi kapcsolat, igazi együttlét jöjjön létre, sokszor le kell mondanunk valamiről, ahogyan látjuk ezt a fönti esetben is: A vőlegény kéri, hogy a kedvese nyisson ajtót, de a menyasszony már az ágyában fekszik, és arra gondol, milyen áldozatot kell meghoznia a kérés teljesítéséért. Kényelmességéről kell lemondania. A szeretet döntés és lemondással jár. Amíg azonban a menyasszony a döntést latolgatta, addig a vőlegény már elment. Amikor a menyasszony észrevette ezt, nem elégedett meg ezzel, hanem utánament vőlegényének, a keresésére indult. Ha hibázunk egy kapcsolatban, fontos, hogy ne nyugodjunk bele, hanem keressük, hogyan tudnánk jóvátenni. Mai imádságomban kérem Istent, hogy gyújtson fényt a szívemben, hogy megláthassam, hol érvényesítem egy kapcsolatban saját igényeimet, ahelyett, hogy a másikra gondolnék.
Feladat a mai napra: Ha valaki a mai napon szívességet kér tőlem, igent mondok rá akkor is, ha éppen fáradt vagyok.