XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. február 16., vasárnap

Február 16.


Mt 26,26-29         („Vegyétek és egyétek, ez az én testem!”)
Vacsora közben Jézus kezébe vette a kenyeret, megáldotta, megtörte s odanyújtotta tanítványainak, ezekkel a szavakkal: „Vegyétek és egyétek, ez az én testem!” Aztán fogta a kelyhet, hálát adott, és ezekkel a szavakkal nyújtotta nekik: „Igyatok ebből mindnyájan, mert ez az én vérem, a szövetségé, amelyet sokakért kiontanak a bűnök bocsánatára. Mondom nektek, mostantól nem iszom a szőlő terméséből addig, amíg majd az újat nem iszom veletek Atyám országában.”

A mai szentírási rész elvezet minket az utolsó vacsora termébe. Ezen a héten az Oltáriszentségben ezt a Jézust szemlélhetjük, aki tanítványai körében ott van az utolsó vacsora termében, és mi is beléphetünk ebbe a körbe és részt vehetünk a történésekben. Jézus minden egyes tanítása és gesztusa a közösségről szól, amint közösséget hoz létre Isten és az ember között. Rácsodálkozhatunk arra, hogy Jézus számára mennyire komoly és szívügye az Atyával való teljes közösségünk. Jézus közösségre hívja tanítványait és minket is, és ezt a közösséget kézzelfoghatóvá teszi az Eucharisztia által, amint kezébe veszi a kenyeret, megáldja, megtöri és odanyújtja tanítványainak ezekkel a szavakkal: „Vegyétek és egyétek, ez az én testem!” Majd hasonlóképpen a borral telt kelyhet is odanyújtja nekik mondván: „Igyatok ebből mindnyájan, mert ez az én vérem, a szövetségé, amelyet sokakért kiontanak a bűnök bocsánatára. Most jött el Jézus órája, hogy odaadja életét, és eucharisztikus áldozattá váljon. Ő az Isten báránya, aki a kereszten odaadja életét, hogy nekünk életünk legyen mindörökre. A szentáldozásban magunkhoz vehetjük Jézus testét és vérét, és ezzel megköti velünk új és örök szövetségét, és beteljesül Isten jövendölése, amit Izajás próféta által mondott: „Megtettelek a népnek szövetségül, és a nemzeteknek világosságul, hogy nyisd meg a vakok szemét, és szabadítsd ki a börtönből a foglyokat és a tömlöcből azokat, akik a sötétségben ülnek. Én vagyok az Úr, ez a nevem! Dicsőségemet nem engedem át másnak, sem tiszteletemet a bálványoknak.” (Iz 42,6). Az Eucharisztiában láthatjuk Isten dicsőségét, és részesülhetünk a bűn börtönéből való szabadulásban, valamint az Atyával és a Szentlélekkel való teljes közösségben.
Feladat a mai napra: Szemlélem az Eucharisztia misztériumát, az Istennel való teljes közösség ajándékát, amit Jézus felkínál nekem minden szentmisén.