XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. április 4., szombat

Április 4.

 „Jézust sírba helyezik.” 14. stáció. „Fogták Jézus testét és a fűszerekkel együtt gyolcsba göngyölték, ahogy a zsidóknál temetni szokás.”(Jn 19, 40)
Befejeződött a nagy Áldozat. Befejeződött az Úr fájdalmas szenvedése. Arimateai József, aki csak titokban, mert Jézus tanítványa lenni, megkéri Pilátust, had vehesse le ő Jézus testét. Nikodémus is odamegy és mirha, meg áloékeverékkel, fűszerekkel együtt gyolcsba göngyölik Őt, zsidó szokás szerint. Csend borul a szívekre, a sírhoz vezető menet hangtalan. Szél se lebben, a táj is csendes. Szomorú menet ez, az Anya szemében könnyek ülnek. Van a közelben egy kert, s benne üres sír, ahol még nem feküdt senki. Odafektetik Jézus Testét. A zsidók készületi napja van. (Jn 19,38-42) Gondolok-e arra, hogy egyszer engem is sírhoz kísérnek, hogy el kell válnom szeretteimtől, mindentől és mindenkitől, a földi világtól? Hogy az én keresztutam is véget ér egyszer, s hogy attól függően, hogyan éltem meg az evangéliumot, miként követtem az Urat, elnyerhetem az örök életet? Tisztában vagyok-e azzal, hogy minden egyes lépésem, kimondott szavam és gondolatom a Mennyei Atya, és Jézus jelenlétében történik? Hogy Isten mindent lát, amit teszek, a legtitkosabb gondolatomat is ismeri? Isten a Szeretet. A végső pillanatban az Úr meg fogja kérdezni tőlem: mit tettél a szeretetben?
 Feladat a mai napra: Ezen a napon lehetőségeim szerint teljes csendben maradok. Távol tartom magam minden zenétől, zajtól, TV-től, telefontól, beszélgetéstől. Ellátogatok a szent sírhoz és megköszönöm értem hozott mérhetetlen áldozatát.