XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. június 4., csütörtök

Május 28.


                                             Jn 17,20-26             (hogy eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk)
De nemcsak értük könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni fognak bennem. Legyenek mindnyájan egyek. Amint te, Atyám bennem vagy s én benned, úgy legyenek ők is eggyé bennünk, hogy így elhiggye a világ, hogy te küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyben részesítettél, hogy eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk: én bennük, te bennem, hogy így ők is teljesen eggyé legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám, azt akarom, hogy akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol vagyok, s lássák dicsőségemet, amelyben részesítettél, mivel már a világ teremtése előtt szerettél. Én igazságos Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s ők is felismerték, hogy te küldtél. Megismertettem velük nevedet, és ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel szeretsz, bennük legyen, s én is bennük legyek.”

Az egység számunkra nagyon vonzerővel rendelkezik, valamennyien vágyódunk az igazi egység után. De mit jelent ez az egység? Élettapasztalatainkból kiindulva, sokszor nem is tudjuk biztosan. Az Atyával való imádságában Jézus kéri számunkra az egységet: „Legyenek mindnyájan egyek”. Istenben már létezik ez az egység, már valóság, és Jézus azt akarja, hogy ebben az egységben mi is részesüljünk: „hogy eggyé legyenek, amint mi egy vagyunk”. Ha az egységről szeretnénk valamit megtudni vagy elmondani, mindig arra az egységre kell hivatkoznunk, amely a három isteni személy között fennáll. Az egység a kölcsönös, egymás iránti szeretetből fakad. Mivel a szeretet soha nem lehet kizáró, hanem mindig csak elfogadó, így az is, aki Isten egységének a része; nyitott a másik felé. De azt is tudjuk, hogy az egység mindig veszélyben forog. Mostanában sokan éppen azért nem hisznek, mert egy szétszakadt kereszténységet látnak, akár a keresztény gyülekezetek között, akár a plébániák szintjén. Ez a tény viszont ne tartson vissza minket attól, hogy újra induljunk az egység útján. Jézus egység utáni vágya nagyobb a miénknél; ez motiváljon bennünket, hogy el ne csüggedjünk, hanem megtegyük mindazt, amit meg tudunk tenni az egységért. Ennek útját pedig maga Jézus mutatja meg nekünk: ő folyamatosan megosztja velünk dicsőségét és megismerteti velünk az Atya nevét. „Mert tied az ország, a hatalom és a dicsőség – és éppen így az egység is”.
Feladat a mai napra: Odafordulok valakihez, akivel már régen nem beszéltem vagy akivel nehéz számomra kapcsolatba lépni.