XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. július 12., vasárnap

Június 24.

Bölcs 8,16-18       (Jézussal való barátságban tiszta öröm rejlik)

Megtérve otthonomba, oldalán kipihenem magam; mert társaságában nincs keserűség és a vele való élet nem jár bosszúsággal, hanem derű és öröm. Míg ezeket fontolgattam magamban, és szívemben meghánytam-vetettem, hogy a halhatatlanság a bölcsességgel rokon, a vele való barátságban tiszta öröm rejlik, a keze munkájában kimeríthetetlen gazdagság, a vele való bizalmas érintkezésben okosság, a vele való társalgásban jó hírnév; szétnéztem és kerestem, hogyan vihetném házamba.

 

Nem régen valaki mesélte, hogy milyen nagy, megható elmély volt számára, amikor a járvány miatt rendelt karantén után először újra belépett egy templomba. Milyen otthonos érzés volt számára! Igaz, hogy az Úr Jézus saját otthonában is vele volt, mondta, de mégis más a templomban az Oltáriszentségben lévő Krisztussal találkozni. Olyan érzés, mint haza érkezni, mint az ő otthonába lépni. „Megtérve otthonomba, oldalán kipihenem magam; mert társaságában nincs keserűség.” Milyen jó, ha van arról tapasztalatunk, hogy az eucharisztikus Jézusnál kipihenhetjük magunkat; hogy Jézus, a barátunk, mindig vár ránk e hívogató szavakat ismételve: „Jöjjetek hozzám mind, akik fáradtak vagytok és terhet hordoztok, és én felüdítelek titeket” (Mt 11,28). Mai imádságban kérdezhetem magamat, hogy mit jelent számomra az Oltáriszentségben lévő Krisztussal találkozni? Milyen számomra a társasága, a vele való barátság? Mondanám azt is, amit a fönti idézet kifejez, hogy a vele való együttlét derű és öröm? Azonban miután ezeket a szavakat fontolgattam magamban, és szívemben meghánytam-vetettem, baráti beszélgetésbe kezdek Jézussal.

Feladat a mai napra: Valakinek örömet szerzek a mai nap folyamán.