XVI. Benedek pápa:

"Fontos emlékeznünk arra, hogy a legnagyobb karitatív tevékenység éppen az evangelizáció, azaz „az Ige szolgálata”. Nincs jótékonyabb, azaz karitatívabb cselekedet a felebarát iránt, mint megtörni Isten Igéjének kenyerét, az evangélium jó hírének részesévé tenni, bevezetni őt az Istennel való kapcsolatba: az evangelizáció az emberi személy legnemesebb és legátfogóbb fejlődését segíti elő."
( XVI. Benedek pápa. Nagyböjti üzenet 2013).

2020. július 12., vasárnap

Június 26.

Jn 15,13-16                       (Barátaimnak mondalak benneteket)

Senki sem szeret jobban, mint az, aki életét adja barátaiért. Ha megteszitek, amit parancsolok nektek, a barátaim vagytok. Nem nevezlek többé szolgának benneteket, mert a szolga nem tudja, mit tesz ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert amit hallottam Atyámtól, azt mind tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket, s arra rendeltelek, hogy menjetek, teremjetek gyümölcsöt, maradandó gyümölcsöt.

 

Ma újra szemléljük az eucharisztiát. Ott, az Oltáriszentségben, látjuk Jézust, aki a barátunk. Engedjük, hogy ma ő mondja meg nekünk, hogy ő hogyan lát bennünket, kik vagyunk az ő számára. Milyen jó őt szemlélve hallgatni, amit a búcsúbeszédben mondott apostolainak, és amit ma nekünk mond: „Barátaimnak mondalak benneteket”. Egy kölcsönös barátságról van szó, amelyben nincsen titok. Jézus mindent megoszt velünk, a barátaival. A barátságnak a kezdeményezés, a kiválasztás pedig nem elsősorban a mienk, hanem Jézusé: „Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak benneteket.” Úgy akarta, úgy döntött, hogy mi a barátai vagyunk. Részéről egy törölhetetlen, örökké szóló barátság. Nincs jobb barát, mint Jézus, és senki sem szeret jobban, mint ő, mert már értünk adta életét, a barátaiért. Igaz, hogy emberek is képesek odaadni életüket szeretetből másokért, de vajon találunk-e annál nagyobb szeretetet, mint amit barátunk Jézus már megmutatott nekünk? Jézus a jó barát, aki jó pásztorként mondja nekünk: „Ismerem enyéimet, és enyéim is ismernek engem, mint ahogy az Atya ismer engem és én ismerem az Atyát. Életemet adom a juhokért”(Jn 10,15) – „Ismerlek, mélységesen ismerlek, ismerem emberi valóságodat. Semmi sem idegen tőlem abból, amit élsz. Az életemet adom érted. Itt az Oltáriszentségben látsz engem, amint állandóan odaadom életemet és életet adok.” Mai imádságunkban ízleljük tovább barátunk szavait és kérjük a kegyelmet, hogy életünkben egyre jobban megnyilvánuljon, hogy az ő barátai vagyunk.

Feladat a mai napra: Jézus szeretetéért teszek valakivel jót, egy kedvességet vagy odaadom időmet.